Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

8 Ocak 2011 Cumartesi

DENİZ ARCAK


Akort Dergisi Eylül-Ekim 2006

DENİZ ARCAK
                 STAR AVINA ÇIKARSA…

Deniz Arcak, “Her Yerde Bir Star Var” adlı yeni televizyon programıyla elinde mikrofon sokak sokak yıldız arıyor… Diğer popstar yarışmalarından farklı olarak, tek amaçlarının eğlence olduğunu söyleyen Arcak, yakında başka şehirlerde de keşfe çıkacak… Programla birlikte bir yandan da yeni albüm çalışmalarını sürdüren pop müziğin muzır kızı, sorularımızı yanıtladı…

Yaramaz ama tatlı çocuklar vardır... Yerlerinde bir an olsun durmazlar ama tüm sevimlilikleriyle sevdiririler kendilerini… Deniz Arcak da tıpkı yaramaz bir çocuk gibi… Hareketli ve neşeli… Sürekli gülüyor ve güldürüyor… Yine de biraz durulmaya çalıştığını söylemeden edemiyor: “ İnsan kendisini anlamıyor ama çevremin dediğine bakarsak hiperaktif olduğumu söyleyebilirim. Çocukken daha fazlasıydı. Şimdi biraz daha efendi olmaya çalışıyorum. Çok hareketli bir çocuktum. 3-4 yaşlarındayken Ayvalık’ta annem bana yemek getirmek için bir dakika dur demiş, ama arkasına bakmış ki yokmuşum. Tepenin öbür tarafındaymışım. Şuur kayıyor ve o an nerde olmak istiyorsam, orada oluyorum. Şimdi daha çok dikkat etmeye çalışıyorum…”
Hayata olumlu yönlerinden bakmasında taşıdığı pozitif enerjinin önemli bir payı var: “Bize gelen bizden gelir diye inanıyorum. Onun için ne kadar olumlu bakarsam, o kadar olumlu şeylerle karşılaşacağıma inanıyorum. İnsanlara bakıştan, her şeye olumlu bakıyorum. Hayatı negatif yaşamaya kalksam ben yaşamayı becerecek biri değilim zaten. Çünkü yoğun yaşıyorum, ortayı bulamıyorum. Onun için olumlu yaşamak benim için daha uygun.”
Deniz Arcak ile söyleşimizin asıl konusu; yeni televizyon programı… Şimdilerde o hem sokak sokak gezip star arıyor, hem de yeni albüm çalışmalarına son sürat devam ediyor. Biz aslında onu yeni bir albümle beklerken, o star ararken çıktı karşımıza… “Ben, böyle bir televizyon programı olsa ne güzel olur diye düşünüyordum. Program teklifleri geliyordu ama değerlendirmeyi düşüneceğim teklifler değildi. Sonra bir gün eski arkadaşım Tayfun Dinçer aradı ve programdan bahsetti. Bu konuda çok tecrübelidir ve bende kabul ettim.” 
Hafta içi her gün ekranlara gelen “Her yerde Bir Star Var”, format olarak diğer popstar yarışmalarından ayrı bir yerde… Arcak, önce mikrofonunu dilediği yerde uzatarak adaylarını belirliyor daha sonrasında da yarışmaya geçiliyor. Sahne kuruluyor, kostüm giyiliyor ve makyaj yapılıyor… Halk arasından seçilen jüri de yarışmacılara puan veriyor... Ve başlıyor eğlence…

 “Her Yerde Bir Star Var”, diğer Popstar yarışmalarından biraz farklı bir program. Siz izliyor muydunuz popstar yarışmalarını? İzlemiyordum. İzleyen bir arkadaşımın evine gittiğim zaman izliyordum. Ama bizim programımızın hiç alakası yok. İnsanları rencide etmeden, hırpalamadan maksat eğlence olsun, muhabbet olsun ve iyi vakit geçirilsin diye bir amacımız var. Kendi şahsi bakış açımla hayatın amacı da o olmalı diye düşünüyorum.

Programın nasıl bir geri dönüşümü oldu? Etraftan aldığımız tepkilere bakacak olursak, gayet iyi gittiğini düşünüyorlar. 

Her hafta yarışmayı farklı yerlerde yapıyorsunuz. Nasıl belirliyorsunuz, buradan bir star çıkar diyerek mi hareket ediyorsunuz? Her yerde bir star var diye düşünüyoruz zaten. Her yerden bir star çıkabilir. Çeşitli mekanlar belirliyoruz.

Aradığınız özellikler neler? Eğlenmek istemeleri, kendilerine güvenmeleri, şarkı söylemek istemeleri bizim için yeterli. Keşke böyle bir fırsat olsa diyen birinin de ayağına gidebiliyoruz. Evlere servisimiz de var. Evde toplanıp bizi aradıklarında çekimi evde de yapabiliyoruz.

 Sizi etkileyen bir ses oldu mu şimdiye kadar? Oldu, evet. O kadar yetenekli insanlar ki… Yanık yanık güzel türkü söyleyenler beni çok etkiliyor. Bizim milletimiz içli bir millet. Duygusunu, ruhunu işin içine koyuyor.

 Anadolu’da özellikle yanık sesli birçok insan var. Başka şehirlere gitmeyi düşünüyor musunuz? Evet, böyle bir planımız var. Kışa doğru ve bahar aylarında gerçekleştirmek istiyoruz.

Program içeriğinde değişiklikler olacak mı? Program karaoke olarak başladı. Daha sonra canlıya döndü. Enstrümanlarımızı müzisyen arkadaşlarımız çalıyorlar. Zaman içinde olacaktır elbette değişiklik… Ayın birincisine single yapmak gibi bir düşüncemiz var.

 Hafta içi her gün programınızın olması, sürekli çekimdesiniz demek. Nasıl bir tempo içerdesiniz? Çok yoğun geçiyor çekimler. Turşumuz çıkıyor. Ama dengeleyip gidiyoruz.

Star arıyorsunuz, starlık kriterleriniz neler? Star’ın kelime karşılığı yıldız. Yıldız ışıl ışıl, baktığında çok güzel görünen bir şeydir. Popstar da pop pırıltısı olan (gülüşmeler) farklı bir ışığı olan kişidir. Bunun sadece pop olması gerekmiyor, mesala annelerimiz evimizin yıldızıdır, babalarınız gönlümüzün yıldızıdır. Herkes bir şeyin yıldızıdır ona bakacak olursanız. (gülüşmeler) Kum sayısı kadar yıldız varmış, pop starda kum sayısı kadar fazla olunca insanlar bir dönem için popstar oluyorlar, üç gün sonra kim nerde, ne oldu bilinmiyor.
     
Kimler star sizce? Sezen Aksu, MFÖ herhalde aydır veya güneştir. Örneğin, Erkan Oğur’un müziğinde o  kadar çok yıldız var ki… Beni alıp uçuruyor.

Birde yeni albüm çalışmanız var. Nasıl gidiyor hazırlıklar, kimlerle çalışıyorsunuz? Kendim sözler yazıyorum. Çok sevdiğim bir arkadaşım Ayça Şen’le ortak bir şarkımız var. Çetin Akcan, İsmail Soyberk ile çalışıyorum. Bu sefer söz ve müzik olarak daha etkin olmayı planlıyorum. Eğer beğenirsem ve içime sinerse kendi çalışmalarıma yer vermek istiyorum. Fuat (Güner)abim, fikir danışmanım. Onun fikirlerini alacağım yine.

Ne zaman çıkacak? Kasım ayında çıkarmayı planlıyorum.















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder